اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی (ورودی های جدید)

مرکز آموزش عالی اقلید

مطالب مرتبط

اطلاعیه

اطلاعیه ثبت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در سامانه «فرنما»

photo_2025-05-18_08-04-09

تمدید مهلت ثبت‌نام جشنواره سرآمد تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

photo_2024-10-25_16-58-08

آغاز ثبت‌نام ازدواج دانشجویی

سرآمد

شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد دانشگاه ها

اطلاعیه

اطلاعیه مهم ویژه ساعت کاری مرکز آموزش عالی اقلید

اطلاعیه

هزینه نهایی اسکان خوابگاه های خودگردان برای نیمسال دوم 1402مشخص شد

ضمن عرض سلام و خوش­ آمدگویی و با آرزوی موفقیت و سلامتی برای پذیرفته­ شدگان آزمون کارشناسی سال تحصیلی 1400-1399 مرکز آموزش عالی اقلید، خواهشمند است دستورالعمل زیر را جهت ثبت­ نام به دقت مطالعه نمایید.

با توجه به شرایط خاص موجود به دلیل شیوع ویروس کرونا جهت حفظ سلامتی شما دانشجویان عزیز فرایند ثبت­ نام در مرکز آموزش عالی اقلید در دو مرحله ثبت­ نام اینترنتی و ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو و کاملاً غیر حضوری به انجام خواهد رسید و نیازی به حضور دانشجو نمی­ باشد و انجام هر دو مرحله ثبت ­نام الزامی می­باشد.

شایان ذکر است می توانید برای انجام ثبت نام اینترنتی و دریافت اطلاعیه­ های تکمیلی به صفحه زیر مراجعه کنید.

زمان پایان ثبت نام اینترنتی 16 آبان می باشد.

اطلاعیه های ثبت نام

مرحله اول: ثبت­ نام اینترنتی

این مرحله از ثبت­ نام بلافاصله بعد از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش آموزش کشور از طریق سایت مرکز به آدرس www.eghlid.ac.ir  به مدت 5 روز انجام خواهد شد. برای ثبت­ نام اینترنتی لازم است اسکن مدارک مورد نیاز را که در ادامه شرح داده شده تهیه نمایید.(عکس 4×3 با وضوح dpi300 و فرمت jpg  و بقیه مدارک با وضوح dpi150 و فرمت jpg . دقت نمایید حجم هر یک از فایلهای بالا از 300KB نباید بیشتر باشد)

ثبت نام اینترنتی شامل مراحل زیر است:

1-ورود به سایت مرکز آموزش عالی اقلید به آدرس www.eghlid.ac.ir

2-کلیک بر روی لینک ثبت ­نام پذیرفته­ شدگان آزمون سراسری 1400-1399

3-درج شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و کد ملی و تأیید آن

4-دریافت شناسه کاربری و رمز عبور

5- کلیک بر روی سامانه آموزشی مرکز به آدرس sess.eghlid.ac.ir و درج شناسه کاربری و رمز عبور و تأیید آن

6- تکمیل اطلاعات پایه به صورت دقیق و صحیح(با توجه به اینکه کلیه مکاتبات و ارتباطات با استفاده از اطلاعات پایه انجام می­ پذیرد بنابراین در تکمیل اطلاعات پایه نهایت دقت به عمل آید)

7-تکمیل دقیق تک تک فرم­های ثبت­ نام و تأیید آنها(تکمیل کلیه فرم­ها اجباری بوده و در صورت عدم تکمیل هر یک از فرم ها امکان تکمیل فرم­های بعدی وجود ندارد و در صورت درج اطلاعات غلط عواقب آن به عهده دانشجو خواهد بود)

8- واریز مبلغ 1067000 ریال(یک میلیون و شصت و هفت هزار ریال)بابت هزینه امور ثبت­ نام قابل پرداخت به صورت اینترنتی از طریق رمز دوم کارت­های بانکی عضو شتاب. ضمناً مبلغ پرداخت شده به هیچ عنوان مسترد نخواهدشد.

9- بارگذاری رسید پستی مدارک و تأییدیه های تحصیلی

مرحله دوم: ارسال اصل مدارک از طریق پست پیشتاز

در این مرحله از ثبت­ نام کلیه مدارک لازم به شرح زیر بایستی از طریق پست پیشتاز به آدرس پستی مرکز آموزش عالی اقلید (فارس-اقلید-خیابان شهید مصطفی خمینی-میدان سلامت-مرکزآموزش عالی اقلید-کدپستی 43885-73819) ارسال و رسید پستی آن در فرایند ثبت­ نام در سامانه آموزشی بارگذاری گردد.

1-ارسال اصل و تصویر برابر اصل مدارک تحصیلی با مهر و تأیید دفتر اسناد رسمی(مراجعه به راهنمای شماره1)

2-تصویر برابر اصل تمام صفحات شناسنامه با مهر و تأیید دفتر اسناد رسمی

3-تصویر برابر اصل پشت و روی کارت ملی با مهر و تأیید دفتر اسناد رسمی

4- تصویر برابر با اصل وضعیت نظام وظیفه با مهر و تأیید دفتر اسناد رسمی (کارت پایان خدمت، کارت معافیت پزشکی، کارت معافیت دائم و یا گواهی معافیت تحصیلی)(مراجعه به راهنمای شماره 2)

5-شش قطعه عکس 4×3 تمام رخ پرسنلی و تهیه شده در سال جاری(جهت برادران مشمول معافیت تحصیلی 12 قطعه)

6-اصل و تصویر رسید پستی در خواست تأییدیه­ های تحصیلی(مراجعه به راهنمای شماره 3)

7-فرم­های ثبت ­نام دانلود شده از سایت مرکز به آدرس www.eghlid.ac.irپس از تکمیل و امضا(مراجعه به راهنمای شماره4)

8-پرینت اطلاعات پرداخت وجه ثبت­ نام 1067000 ریال

9- پرینت فرم تکمیل شده کارنامه سلامت جسم و روان (مراجعه به راهنمای شماره 5)

 راهنمای شماره 1

شرح مدارک تحصیلی لازم به تفکیک وضعیت تحصیلی

*نظام قدیم آموزش متوسطه

1-اصل يا گواهي مدرك تحصيلي دوره چهار سـاله يـا دوره شش ساله دبيرسـتان و يـا هنرسـتان بـا مهـر وامضاي مـدير دبيرسـتان و يـا هنرسـتان بـا درج نـوع ديپلم، بخش و شهرستان محل اخذ ديپلم

2- اصل و کپی گواهی تحصیلی سال ما قبل و دوسال ما قبل دیپلم با درج بخش و شهرستان محل تحصیل با مهر وامضای دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان سال ماقبل و ۲سال قبل دیپلم

3-اصل و کپی گواهی یا کارنامه تحصیلی دیپلم نظام قدیم با قید معدل کتبی دیپلم با امضا و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش

*نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی

1- اصل و کپی مدرک یا گواهی پایان دوره پیش­ دانشگاهی (تاریخ اخذ دوره پیش­ دانشگاهی بــراي رشته­ هاي تحصيلي پذيرش در نيمسال اول باید حداکثر تا پایان 31/06/1399 و بــراي رشته­ هاي تحصيلي پذيرش در نيمسال دوم بايد حداكثر تا تاريخ 30/11/1399 باشد) با مهر و امضاء مدیر مرکز پیش­ دانشگاهی

2-اصل و کپی مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/ سالی واحدی با مهرو امضاء مدیردبیرستان یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک

3-اصل و کپی مدرک و یا گواهی سال ما قبل دیپلم با مهر و امضاء مدیر دبیرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک

4-اصل و کپی کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی با مهر و امضاء دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش

5-اصل و کپی کارنامه تحصیلی دوره پیش­دانشگاهی در هر یك از سال­های 1391 الی 1399 با امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش

*نظام آموزشی جدید (3-3-6)

1-اصل مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه با مهر و امضای مدیر دبیرستان با درج بخش و
شهرستان محل اخذ مدرک

2-فرم 602 (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه­ های دهم تا دوازدهم) با مهر و امضای مدیر دبیرستان یا معاون اجرایی
دبیرستان

3-اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم) با امضا و مهر دبیرستان یا اداره آموزش و
پرورش

*دانشجویان انصرافی یا اخراجی سایر دانشگاه­ها

دانشجويان اخراجي آموزشي و يا دانشجوي انصرافي دوره روزانه دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالي ( تاریخ انصراف حداكثر تا تاريخ 1399/2/31) لازم است فرم انصراف از تحصـيل و گـواهي تسويه حساب كامل تأييد شده دانشـگاه و اداره كـل امـوردانشجويان داخل را ارائـه نماينـد. (فـرم شـماره 2- صفحه  65 (دفترچه شماره1 “راهنمای ثبت­ نام و شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزش عالی”)

*دارندگان مدرک کاردانی

اصل و یا گواهی مدرک دوره کاردانی و تصویر آن (تاريخ اخذ مـدرك كـارداني بـراي رشـته­ هـاي تحصـيلي نيمســال اول بايــد حــداكثر تــا پايــان 31/06/1399 و بــراي رشته­ هاي تحصيلي پذيرش در نيمسال دوم بايد حداكثر تا تاريخ 30/11/1399باشد) و با مشخص بـودن وضـعيت نظـام وظيفـه براي آقايان، در غير اينصورت قبولي فرد “کان لم یکن” خواهد بود.

*دارندگان مدرک کاردانی پیوسته

1-اصل یا گواهی مدرک کاردانی پیوسته آموزشكده­های فنی و حرفه ای، دانشگاه جامع علمی- کاربردی و یا دانشگاه آزاد اسلامی(تاريخ اخذ مدرك كارداني براي رشته ­هاي تحصيلي نيمســال اول بايــد حــداكثر تــا پايــان 31/06/1399و بــراي رشته­ هاي تحصيلي پذيرش در نيمسال دوم بايد حداكثر تاتــاريخ 30/11/1399باشــد در غير اينصورت قبولي فرد “کان لم یکن” خواهد بود.

2-اصل یا گواهی سال اول، دوم، سوم دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج
بخش و شهرستان محل اخذ مدرک(مدرک کاردانی پیوسته بدون شرط معدل به جای مدرک پیش دانشگاهی قابل قبول می باشد.)

*دارندگان مدرک معادل کاردانی

اصل مدرک و یا گواهی دانش آموختگی دوره معادل به شرط آنكه دوره فوق با مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم،تحقیقات­ وفناوری ­برگزارشده باشد و مدارک معادل آنان مورد تایید وزرات متبوع باشد.

(دانشجويان اخراجي آموزشي طبق آيين­ نامه آموزشي و همچنين دانشجويان دوره كارشناسي كه مدرك معادل كارداني را اخذ نموده ­اند نیز مانند مقررات مربوط به دانشجويان انصرافي پس از تسويه حساب كامل با مؤسسه ذيربط و همچنين اداره كل امور دانشجويان داخل و صندوق رفاه دانشجويان وزارت ذیربط و در صورت نداشتن مشكل نظام وظيفه (براي برادران) هيچ محدوديتي در انتخاب رشته نداشته و حق ثبت ­نام در رشته قبولي اعلام شده را دارا مي­ باشند. اين دسته از داوطلبان مي­ توانند كليه تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصيلات خود به صورت يكجا به انجام برسانند)

توجه:

فارغ التحصيلان و يا هريك از دارندگان مدرك كارداني (فوق­ ديپلم) دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزش عالي و يا كـارداني پيوسـته آموزشـكده هـاي فنـي وحرفه­ اي، دانشگاه جامع علمي-كاربردي و يا دانشگاه آزاداسلامي براي رشته ­هاي تحصيلي پذيرش براي نيمسال اول سـال تحصـيلي 1400-1399 كـه حداكثرتا تاريخ 31/06/1399 و برای رشته ­هاي تحصيلي پذيرش براي نيمسال دوم سال تحصيلي 1400-1399 که تا تاريخ 30/11/1399 فارغ ­التحصیل شده ­اند:

الف) رشته تحصيلي آنها باید مورد تائيد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و يا دانشگاه آزاد اسلامي باشد.

ب) رشته تحصيلي دوره كارداني آنان فاقد دوره كارشناسي ناپيوسته باشد.

ج) در مهلت تعيين شده بعد از اتمام تحصيل و قبل از اعزام به خدمت در آزمون پذيرفته شده­ باشند.

دارندگان مدرك كارداني (فوق ديپلم دانشگاه­ ها و مؤسسات آموزش عالي) كه در هر يك از رشته­ هاي تحصيلي نيمسال اول پذيرفته شده­ اند چنانچـه در حين انجام خدمت ضروري (وظيفه عمومي) هستند با ارائه گواهي از يگان مربوط مبني بر اينكه دوران خدمت ضروري (وظيفه عمومي) آنـان تـا تاريخ 31/06/1399 (براي هر يك از رشته­ هاي تحصيلي نيمسال اول) و يا تا تاريخ 30/11/1399 (براي هر يك از رشته ­هاي تحصيلي نيمسال دوم) به پايان خواهد رسید، مجاز به ثبت­ نام در رشته قبولی اعلام شده می­ باشند.

*کارمندان دولت

اصل حكم مرخصی سالانه یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط

راهنمای شماره 2

شرح وضعیت نظام وظیفه

کلیه دانشجویان مشمول نظام وظیفه لازم است جهت تشکیل پرونده مدارک زیر را تهیه و به نزدیکترین پلیس+10 در شهرستان محل سکونت خود مراجعه کرده وفرم موافقت با معافیت تحصیلی را از پلیس+10 اخذ و تصویر آن را از طریق سامانه آموزشی ارسال نمایند. (راهنمای طریقه ارسال فرم دریافتی از پلیس 10+ را از اینجا دانلود کنید)

مدارک لازم جهت ارائه به پلیس+10

– دو نسخه پرینت فرم تکمیل شده در خواست معافیت تحصیلی دریافت از فرایند ثبت ­نام (فرم نظام وظیفه)

-دو نسخه پرینت تکمیل شده مشخصات فردی مشمول جهت صدور مجوز ثبت ­نام(دریافت از فرایند ثبت ­نام)

-یک نسخه تصویر کارت ملی

-یک نسخه تصویر شناسنامه

-یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی

-یک نسخه عکس رنگی زمینه سفید پرسنلی

توجه داشته باشید در صورت عدم مراجعه به پلیس 10+ و دریافت و ارسال تاییدیه معافیت تحصیلی ثبت نام شما تکمیل نخواهد شد.

راهنمای شماره 3

شرح دریافت تأییدیه تحصیلی

کلیه پذیرفته شدگان بایستی به همراه تصویر گواهی دیپلم و پیش­ دانشگاهی خود به دفاتر پیش­خوان دولت مراجعه و به ترتیب تأییدیه دیپلم و پیش­ دانشگاهی را از اداره آموزش و پرورش محل تحصیل خود درخواست نمایند و رسید پستی آن را همراه بقیه مدارک به آدرس پستی مرکز ارسال نمایند. كليه پذيرفته ­شدگان حتماً نام رشته و مؤسسه آموزش عالي محل تحصيل خود را در فرم دفاتر پيشخوان خدمات دولت اعـلام نمايند.

راهنمای شماره4

شرح فرم­های ثبت­ نام

جهت دریافت فرم­های ثبت­ نام می­ توانید به قسمت مدیریت امور آموزشی و دانشجویی-امور آموزشی-ثبت ­نام در سایت مرکز به آدرسwww.eghlid.ac.ir مراجعه و یا در فرایند ثبت­ نام دانلود نمایید.

فرم شماره 1 (فرم اخذتعهد از فارغ ­التحصيلان دانشگاه ­ها و موسسات آموزش عالي داخل وخارج ازكشور ودانشجويان فعلي وانصرافي دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالي كشور) ویژه تمام پذیرفته ­شدگان

فرم شماره 4  (فرم مخصوص اخذ تعهد از پذيرفته­ شدگان منطقه1،خانواده معظم شهدا، شاهد، رزمندگان، آزادگان، جانبازان انقلاب اسلامی براي كليه رشته ­هادرآزمون سراسري)

فرم شماره 5 (فرم مخصوص اخذ تعهد از پذيرفته­ شدگان رشته ­هاي مختلف تحصيلي سهميه­ هاي مناطق 2 و 3 درآزمون سراسري)

فرم تعهدنامه انضباطی ویژه تمام پذیرفته ­شدگان

فرم تعهدنامه انتخاب واحد ویژه تمام پذیرفته­ شدگان

فرم درخواست ثبت­ نام ویژه تمام پذیرفته­ شدگان

راهنمای شماره 5

شرح نحوه تکمیل فرم کارنامه سلامت جسم و روان

جهت تکمیل فرم کارنامه سلامت­­ جسم و روان به ترتیب وارد لینک­ های سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.ir/physicalhealth  و   portal.saorg.ir/mentalhealth   شده و یا از قسمت امور آموزشی و دانشجویی-امور آموزشی-ثبت­نام در سایت مرکز به آدرسwww.eghlid.ac.ir   کارنامه مربوطه را تکمیل و  فرم تکمیل شده را در فرایند ثبت­نام بارگذاری و پرینت آن را به همراه بقیه مدراک پست نمایید.

دقت کنید هنگام ورود به سامانه سجاد از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده کرده و در ابتدا در سامانه ثبت ­نام و نام کاربری و رمز عبور را دریافت نمایید و سپس فرم­های مربوطه را به طور کامل و دقیق تکمیل نمایید.

راهنمای شماره 6

ثبت­ نام اتباع خارجی

فقط اتباع غیرايراني مقيم جمهوري اسلامي ايران و داراي اقامت قانوني مجاز به ثبت ­نام در رشته قبـولي اعـلام شـده مـي ­باشـند.

 اتبـاع غیرايرانـي پذيرفته شده، در زمان ثبت­ نام ملزم به ارائه يكي از مدارك اقامتي يا شناسايي معتبر زير مي ­باشند:

1-گذرنامه داراي حداقل شش ماه مجوز اقامت

2-دفترچه پناهندگي سياسي صادره از سوي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران

3-كارت هويت ويژه اتباع غیرايراني داراي اعتبار در سال 1399 صادره از سوي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور

4-آخرين كارت آمايش معتبر بر اساس اعلام اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور.

5-اتباع غیرايراني مجاز به انتخاب رشته ­هاي تحصيلي دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالي در مناطق ممنوعه تردد و اسكان اتباع خارجي، نمـي ­باشـندبديهي است در صورت پذيرش و اعلام قبولي داوطلبان غیرايراني در مناطق ممنوعه، پـذيرش آنـان در دانشـگاه­ هـا و مؤسسـات آمـوزش عـالي آن مناطق باطل تلقي مي­ گردد و امكان بررسي جهت رشته ­هاي مناطق مجاز به هيچ عنوان مقدور نبوده و از ثبت ­نام آنان ممانعت بعمـل مـي ­آيـد.
توضيح و فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسكان براي اين داوطلبان در سایت سازمان سنجش درج شده است.
6- اتباع غیرايراني پذيرفته شده در مناطق ممنوعه (غیرمجاز) در صورت كسب حداقل نمره علمي در اولين كدرشته تحصيلي انتخابي بعد از رشته قبولي اعلام شده و همچنين مكاتبه مستقيم مي­توانند ادامه تحصيل دهندضمناً دانشگاه يا مؤسسه قبولي اوليه كه جزء مناطق غیرمجاز محسوب مي­ شود ملزم به ارجاع پذيرفته ­شده غیر ايراني طي مكاتبه مستقيم به اين سازمان براي بررسي و معرفي به اولويت بعدي قبولي مجاز داوطلب مي­ باشند.

9-پذيرفته ­شدگان اتباع غیر ایرانی همانند دانشجويان ايراني تابع ضوابط و مقررات آموزشي و دانشجويي مؤسسه آموزش­ عالي ­محل­ تحصيل­ خود­مي ­باشند.
                                                                تذکرات مهم

  1. انجام مراحل صدور کارت دانشجویی بعد از رفع ویروس کرونا و برقراری امکان حضور دانشجویان در دانشگاه اطلاع ­رسانی و توزیع خواهد شد.
  2. شروع کلاس­ ها یك هفته بعد از اعلام نتایج سازمان سنجش بصورت غیر حضوری با استفاده از سیستم­ های آموزش الكترونیكی و مجازی می ­باشد.کلیه دانشجویان می ­بایست شیوه­ نامه آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 و راهنمای استفاده از سیستم­های آموزش الكترونیكی که در سایت مرکز آموزش عالی اقلید درج شده است را بدقت مطالعه نمایند.
  3. شیوه­ نامه آموزشی کارشناسی را می­ توانید از سایت مرکز دانلود نمایید.
  4. آدرس پستی مرکز: فارس-اقلید-خیابان شهید مصطفی خمینی-میدان سلامت-مرکز آموزش عالی اقلید-کدپستی 43885-73819 می ­باشد.
  5. دانشجویان با سهمیه قبولی ایثارگران(5 درصد به بالا) با خانم حیدری(امور ایثارگران) تماس حاصل فرمایند.
  6. در صورت هر گونه سوال و مشکل می ­توانید با شماره­ تلفن­­ های زیر تماس بگیرید ویا از قسمت ارسال پیام در سامانه آموزشی مرکز به آدرس sess.eghlid.ac.ir  در قسمت مربوط به id دریافت­ کنندگان طبق جدول زیر id  کارشناس مربوطه را وارد کرده و پیام خود را ارسال نمایید و از قسمت دریافت پیام پاسخ خود را دریافت نمایید.

ردیف

نام و نام­خانوادگی

پست سازمانی

شناسه کاربری(id)

شماره تماس با پیش شماره 071

1

دکتر سجاد رنجبر

مدیر امور آموزشی و دانشجویی

edu1

44534299

2

عماد کاظمی

 فناوری اطلاعات

eduit

44534473

3

محمد مؤمنی

نظام وظیفه

eduadmin

44527020(فقط ویژه ایام ثبت­نام)

4

سمانه عسکری

پذیرش و ثبت­نام

eduadmin3

44534056

5

زهرا سالاری

مدیریت کلاس­ها

eduadmin2

44534056

6

سید روح­اله حسینی

 امور فرهنگی  و مرکز مشاوره

farhangi

44534469

7

سعید قادری

امور مالی

accountant

44527161

8

سید مهدی میری

امور رفاهی

edari1

44526655

9

مرضیه صفری

کتابخانه

library

44534056

10

سید محمد افضلی

حراست

herasat

44534468

11

صغری حیدری

امور ایثارگران

edari3

44534467

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم