اداره حراست

مرکز آموزش عالی اقلید

اداره حراست

image-person

سید محمد افضلی

مدرک تحصیلی:

تلفن مستقیم: 44534468-071

تلفن داخلی:

پست الکترونیک:

حوزه های تحت سرپرستی

عنوان حوزه تصویر مدیر حوزه نام و نام خانوادگی مدیر حوزه سمت اطلاعات تماس داخلی پست الکترونیک
حراستimage-person.jpgسید محمد افضلیرییس حراست44534468-071-ssssssss@gmail.com

شرح وظایف

حراست در لغت به معنای پاسداری ومراقبت کردن است.ازجنبه اداری حراست به واحدی اطلاق می گردد که وظیفه حساس وخطیرمراقبت ازسلامت اجزای ریز و درشت دانشگاه رادرمقابل انواع انحراف های احتمالی و موجود برعهده دارد.

هدف حراست

الف – هدف کلان : پیش برداهداف دانشگاه ازطریق حفظ وارتقاء توان حفاظتی وامنیتی

ب – هدف عملیاتی: ارائه مشورت واطلاع رسانی به موقع به مدیران ، اساتید و دانشجویان و کارکنان واعمال نظارتهای موثرجهت ایمنی وسلامت منابع دانشگاه

شرح وظایف حراست

– شناسایی عناصر متعهد و تلاشگر و زمینه سازی جهت رشد آنان .

– بررسی صلاحیت و اعلام نظر جهت تصدی و انتصاب افراد در مشاغل حساس بر اساس دستورالعملهای اعلام شده ازسوی مراجع ذیصلاح .

– شناسایی تخلفات،زمینه ها ومکانیزم انجام آن جهت ارائه به مراجع ذی ربط- جمع آوری واطلاع رسانی اخبار اعم از(سیاسی،اقتصادی، فرهنگی،اجتماعی و . . . ) وانعکاس آنها به مدیریت و مراجع ذیصلاح.

– ارائه مشاوره امنیتی وخدمات اطلاعاتی لازم به بالاترین مقام اجرایی .

– دادن آگاهى به موقع از نفوذ و توطئه احتمالى عوامل بيگانه و ضد انقلاب داخلى و خارجى به رياست ، اساتید ، دانشجویان و کارکنان و ارائه مشاوره هاي حفاظتي مورد لزوم به آنان .

– جمع ‏آورى اخبار و گزارشات رسيده و ارائه خدمات اطلاعاتى در زمينه عوامل ايجاد كننده نارضايتى به مقامات مربوطه.

– تشكيل پرونده حفاظت پرسنل و ايجاد بايگانى محرمانه.

– استعلام و پاسخ به استعلامات در مورد اساتید ، دانشجویان و کارکنان.

– دعوت و ارشاد افراد خاطى بر حسب مورد.

– كنترل و مراقبت افراد مظنون.

– شناسايى و پيشگيرى از وقوع بحرانها.

طبقه ‏بندى اسناد و مدارك بر حسب درجه اهميت و حساسيت با نظر تهيه كننده سند.

– ايجاد بايگانى منظم موضوعى و پرسنل و تعيين چگونگى نگهدارى و حراست از اسناد.

– برنامه ‏ريزى و تأمين موجبات لازم در زمينه امور حفاظتى اسناد طبقه ‏بندى شده.

– استقرار سيستم مناسب جهت حراست و حفاظت از مدارك محرمانه، مخازن سؤالات.

– انجام اقدامات لازم در جهت جلوگيرى از افشاء غير مجاز مذاكرات و صورت جلسه ‏ها.

– ایجاد دبیرخانه محرمانه و دريافت اسناد و مدارك طبقه بندی شده واصله از سازمانهاى مختلف و حراست از آنها بر اساس مقررات مربوط.

– نگهداری اسناد طبقه بندی شده و نظارت برحسن اجرای آن .

– صدور کارت شناسایی و رعایت تدابیر لازم جهت پیشگیری ازهرگونه سوء استفاده وجعل .

– تهیه طرحهای حفاظتی و صدور دستورالعملهای لازم جهت حفاظت از نحوه نگهداری سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری .

– آموزش های لازم به منظور چگونگی حفاظت داده ها به کاربران سیستمهایlan-wan-web

– آموزش حفاظت نیروی انسانی در مقابل رایانه و بالعکس .

– اقدامات تأمينى و حفاظتى اماكن و تاسیسات دانشگاه .

– ارتقاء توان كيفى نيروهاى حفاظتى از طريق آموزش.

– حفظ و مراقبت از اموال متعلق به بيت المال.

– ارائه راهكارهاى علمى به منظور پيشگيرى از حوادث احتمالى.

– ايجاد نظم و انضباط در محيط به منظور تسريع در امور جارى.

– كنترل خروج اموال متعلق به سازمان با فرم مخصوص.

– صدور مجوز ترددخودرو .

– کنترل تردد کارکنان و ارباب رجوع به دانشگاه، تاسیسات و اماکن طبقه بندی شده .

– حفاظت از مخازن اصلى و فرعى و توزيع سؤالات امتحانى و آزمون‏ها.

– تهیه طرحهای حفاظتی و صدوردستورالعملهای لازم و نظارت براجرای آنها .

– کنترل برنصب و نظارت بردوربین های مداربسته .