صدور دانشنامه و ریزنمرات

مدارک مورد نیاز برای صدور دانش‌نامه و ریز نمرات رسمی

  • 2 قطعه عکس 4*3
  • کپی تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه اصل گواهینامه موقت پایان تحصیلات (به استثنای متعهدین آموزش و پرورش و… که مدرک به آنان تحویل داده نشده است)
  • ارائه مدرکی مبنی بر مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه (تصویر کارت پایان خدمت یا
  • معافیت دائم یا معافیت موقت،دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت یا گواهی صادره از حوزه نظام وظیفه مبنی بر اشتغال به خدمت نظام وظیفه ، گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر از دانشگاه محل تحصیل با ذکر معافیت تحصیلی) (جهت آقایان).
  • ارائه فرم تسویه حساب از صندوق رفاه دانشجویان (مخصوص دانشجویانی که در طول تحصیل از وام دانشجویی استفاده نموده و در گواهینامه موقت آنان بدهی درج گردیده است.) (جهت دریافت نامه تسویه حساب رفاه لازم است با اموررفاه دانشگاه تماس گرفته تا نامه مربوطه به این واحد ارسال گردد.)

لغو تعهد آموزش رایگان (مخصوص دانشجویان روزانه)

با توجه به اینکه دانشجویان روزانه موظف به ایفای تعهدات آموزش رایگان خود می باشند و با توجه به دستور العمل شماره /277434/4 مورخ 3/11/1396 سازمان امور دانشجویان از تاریخ 1/12/1396 این دانشجویان موظفند قبل از ارسال مدارک به منظور انجام امور بررسی فرایند لغو تعهد آموزش رایگان خود که به یکی از سه طریق زیر می باشد به سامانه جامع امور دانشجویی(سجاد) مراجعه و بعد از ثبت نام و اسکن و بارگذاری مدارک خواسته شده در سامانه، بلافاصله مدارک را به دانشگاه ارسال نمایند


مدارک روشهای انجام تعهدات آموزش رایگان (مخصوص دانشجویان روزانه)

ارائه گواهی انجام کار

  • ارائه نامه از کارفرما یا خویش فرما با ذکر تاریخ شروع به کار که شامل روز ،ماه و سال باشد و نوع استخدام اعم از رسمی،پیمانی،قراردادی یا… مشخص گردیده باشد بانضمام سوابق بیمه تایید شده.
  • برای دانش آموختگانی که به صورت رسمی،پیمانی و یا قراردادی در نهادهای دولتی و عمومی غیر دولتی تعهد خود را به پایان رسانده اند داشتن حکم کارگزینی کفایت میکند.

  • گواهی تدریس معتبر از دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی (دولتی و غیر دولتی) به میزان 10 ساعت در هفته، سایر موسسات آموزشی در صورت تایید نهاد مربوطه به میزان 16 ساعت در هفته.

  • ارائه پروانه کسب معتبر، از جمله پروانه کسب از سازمانها صنفی کشور، پروانه اشتغال مهندسین، پروانه وکالت، پروانه کارآموزشی وکالت، پروانه سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و سایر نهادهای دولتی، غیردولتی و آزادبه شرط تمدید یا داشتن پرونده مالیاتی.

  • دانش آموختگانی که به عنوان مدیر عامل در شرکت های خصوصی مشغول کارند به شرط ثبات فعالیت با ارائه گواهی از شرکت مورد نظر و تصویر آگهی درج تاسیس و تغییرات شرکت در روزنامه رسمی و ارائه گواهی پرداخت مالیات در مدت زمان فعالیت کارکرد آنان مورد پذیرش می باشد.

  • فعالیت های هنری و مطبوعاتی با ارائه گواهی اشتغال به این حرفه از سوی دستگاههای زیربط.

ارائه نامه عدم کاریابی

  • دانش آموختگان تنها شش ماه فرصت دارند پس از فارغ التحصیلی در دفاتر کاریابی ثبت نام کنند. (ثبت نام در مراکز کاریابی با داشتن اصل گواهینامه موقت پایان تحصیلات عکسدار امکان پذیر است.) پس از گذشت یکسال از تاریخ فراغت از تحصیل در صورتی که کاری مناسب با رشته آنها در نظر گرفته نشد، از اداره کل کار و امور اجتماعی استان نامه ای مبنی بر عدم کاریابی جهت لغو تعهدات آموزش رایگان خود به دانشگاه ارائه نمایند.
  • این فرصت برای آقایان در صورتی که کارت نظام وظیفه بعد از فراغت از تحصیل صادر شده باشد، بعد از تاریخ صدور کارت قابل محاسبه می باشد.
  •  فرصت مذکور برای دانش آموختگان در صورتی که بلافاصله در مقطع تحصیلی بالاتر در دوره روزانه پذیرفته شوند، بعد از فراغت از تحصیل در مقطع بالاتر محاسبه می گردد.
  • لازم به ذکر است نامه عدم کاریابی زمانی قابل قبول خواهد بود که هیچ اداره، سازمان یا ارگانی از مرکز آموزش عالی اقلید درخواست تاییدیه تحصیلی نکرده باشد.

توجه: در صورت عدم ارائه مدارک ذکر شده جهت لغو تعهدات آموزش رایگان یا کافی نبودن سابقه کار مبلغ آموزش رایگان طبق جداول ارسالی از وزارت علوم،تحقیقات و فن آوری تهران محاسبه و از طریق سامانه جامع امور دانشجویی(سجاد) به اطلاع دانش آموخته رسانده میشود و دانش آموخته لازم است با مراجعه به سامانه مذکور مبلغ را واریز نماید.

توضیح: دانش آموختگانی که متعهد آموزش و پرورش بوده اند و مدارک آنها به محل خدمتشان پست شده جهت لغو تعهدات آموزش رایگان لازم است نامه آموزش و پرورش محل خدمت خود مبنی بر اتمام تعهدات بانضمام فرم 502 را به دانشگاه ارائه نمایند.

*شایان ذکر است کلیه مراحل درخواست و صدور مدارک صرفا به صورت سیستمی و از طریق سامانه های مربوطه انجام می گیرد لذا مراجعه افراد و تحویل مدارک به صورت حضوری به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد. .

**لطفا در صورت برخورد با مشکلات احتمالی در فرایند ثبت نام در پورتال وزارت علوم با سازمان امور دانشجویان و سامانه آن سازمان تماس حاصل فرمائید.


 جدول نحوه محاسبه آموزش رایگان

لغو تعهد خدمت آموزش رایگان در سامانه سجاد

مراحل تایید مدارک تحصیلی در سامانه سجاد

  • ثبت نام در سامانه سجاد (Portal.saorg.ir)
  • ثبت درخواست تایید مدارکاز منوی خدامت سامانه مذکور (اداره کل امور دانشجویان داخل – تایید مدارک)
  • بررسی و تایید دانشگاه در صورت نیاز، دانشگاه منتخب (سازمان مرکزی دانشگاه مربوطه)
  • بررسی و تایید سازمان امور دانشجویان
  • دریافت کد صحت از طریق کارتابل
  • مراجعه به دفاتر دارلترجمه رسمی/دادگستری/وزارت خارجه با در دست داشتن کد صحت و اصل مدارک تحصیلی

تمام مراحل بالا بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرفا از طریق سامانه انجام خواهد شد.